5.1.12

Lots of posters

(weekdaycarnival.blogspot.com)

Sinds ik in mijn nieuwe huis woon, heb ik een nieuwe verslaving, namelijk het ophangen van posters/prenten. Ik struin het hele www af en heb al een paar mooie plaatjes op de kop weten te tikken. Ik kan echt blij worden van een goedgevulde koker tegenwoordig en rare afmetingen daar draai ik ook mijn hand niet meer voor om. Met een beetje vouwen en knippen kom je al een heel eind. Het zoeken naar lijsten is vaak moeilijker. Gelukkig hebben de Hema en Ikea prima framepjes. Dus wanneer ik daar mijn slag heb geslagen, sprint ik naar huis om daar snel de boel te voorzien van een raampje en een randje. Het ophangen laat ik echter veelal aan mijn vriend S. over. De klopboor is zijn beste vriend. Wanneer hij de machine aanzet en de muur laat trillen, sta ik eronder met de stofzuiger om al het gruis uit de muren op te vangen. Na een beetje vloeken en waterpassen hangt de boel dan eindelijk. Het ziet er kikke uit, al zeg ik het zelf (zal snel een foto posten). Kom er nu alleen achter dat de muur nog lang niet vol is, hetgeen niet erg is. Nu kan ik met een gerust hart mijn hobby voorzetten en nog meer speuren, kopen, ontkokeren, inlijsten en gaten in de muur maken. Om een beetje een idee te krijgen zie je hierboven een paar pic's van een ander (heel cool) blog. Ophangen is geen kunst. Ik raad je aan de hele handel eerst op de vloer te leggen. Dan heb je een beeld van hoe het er uiteindelijk uit komt te zien. Daarna goed meten, potlood achter je oor en stunten maar.
Moet goed komen!!