7.1.12

Arbetsrum


 (pics:frenchbydesign,livethemma.ikea.se)

Vanaf heden mag ik 1 dag in de 2 weken thuis werken. Je wil niet weten hoe blij ik daar mee ben. 1 dag minder in de trein, 1 dag minder heel vroeg op, 1 dag minder aan mijn saaie bureau op kantoor. Dat saaie muffige bureau is natuurlijk niet echt een argument, maar juist ook daarom ben ik blij dat ik thuis mag werken. Ik heb namelijk een kantoortje gemaakt in mijn huis. Op een regenachtige zaterdag in oktober hebben vriend S. en ik namelijk een kleine kamertje beneden in huis aan kant gemaakt. Na een lange zoektocht naar oude 'retro, deensdesignachtige bureautjes', kwamen we erachter dat betaalbare exemplaren enkel in het Noorden van het land te koop zijn. We hadden geen zin in een nog een autorit naar een Friese/Groningse 'Scandinavisch design' handelaar. Dus we besloten het nog noordelijker te zoeken en hebben dus een prachtig bureau met een hele gekke Zweedse naam in het kamertje gezet (zie foto 1). Om het allemaal nog belangrijker te laten lijken hebben we de boekenkast gevuld met oude studieboeken. Inspiratie heb ik opgedaan op verschillende blogs, want ondanks dat ik serieus aan de slag moet daar in dat kleine kamertje heb ik besloten dat ik alleen productief ben als alles om mij heen er cool uitziet.

Zie hierboven een paar mooie plaatjes van home offices. Ik moet nu alleen nog een stoel en buiten het feit dat deze ergonomisch helemaal verantwoord is, moet deze juist wel design en oud zijn. Ik heb nu mijn zinnen gezet op de Tullip stoel (pic 4). Binnenkort dus maar weer een tripje naar Grun of Friesland.
Happy weekend -x-